Performance marketing & SEO

SEO

Je kunt nog zo een mooie website maken, als klanten deze niet vinden, heb je er niets aan. Het is van groot belang dat de grotere zoekmachines – met name Google – de website goed indexeren. Ik help organisaties bij SEO (Search Engine Optimalisation).

Ik kijk daarbij altijd naar de volgende vier hoofdzaken:

SEO content

Op welke zoektermen zoekt de doelgroep? Zijn de termen die ik op de website gebruik wel duidelijk genoeg?

Het is van belang dat de teksten op de website aansluiten bij de juiste zoekwoorden. Met uitgebreide zoekwoordenonderzoeken zorg ik ervoor dat we gezamenlijk de juiste zoekwoorden kiezen. Dit komt ook terug in de URL’s en de informatiestructuur van de website.

SEO techniek

Het belangrijkste vergeten? Het gebeurt helaas nog vaak. Websitetechniek is vaak ondergeschoven, terwijl het van zeer grote waarde is.

Een website loopt veel schade op als bezoekers door slechte techniek hun weg niet kunnen vinden. Het is daarom belangrijk om voldoende aandacht te besteden aan indexactie (het ranken binnen Google), de snelheid van de website en te blijven werken aan redirects, site mapping en het verwijderen van duplicate content.

Off-site SEO

Linkbuilding blijft belangrijk bij het realiseren van traffic naar je website. Het is alleen niet makkelijk om vermeldingen te krijgen op andere website. Ik help bij het maken van relevante content, cases en socialmediauitingen, die zorgen voor een sterker linkprofiel. En dus meer bezoekers!

Website optimalisatie

Naast de werkzaamheden voor vindbaarheid analyseer ik de website ook op performance. Website optimalisatie richt zich op het gehele proces van de (potentiële) klant. Van de eerste aanraking met de site tot de sale.

Alle tussenliggende stappen en pagina’s worden geoptimaliseerd met de hulp van relevante data analyses en case studies. Zo komen we tot een optimale conversie flow.

Neem contact met me op